Wybór właściwej wersji oleju lnianego

Siemię lniane, czyli nasiona lnu w odmianie brązowej i złotej

Kluczową kwestią przy zakupie oleju lnianego jest wybór jego najlepszej wersji. Główny podział definiuje zawartość kwasu alfa-linolenowego ALA należącego do grupy omega-3. Dlatego na rynku dostępne są oleje lniane:
  • Niskolinolenowe, 2-5% ALA. Według ekspertów spożywanie tej odmiany może być szkodliwe i pogłębić już istniejące w organizmie niedobory
  • Wysokolinolenowe, 50-60% ALA. Wszystkie informacje zawarte na tej stronie odnoszą się do tej odmiany oleju lnianego. Więcej » Skład oleju lnianego »
Oprócz wysokiej zawartości kwasu ALA, olej lniany powinien być:
  • Tłoczony na zimno, czyli mechanicznie wyciskany z nasion bez ich podgrzewania. Produkcja oleju w temperaturze nie przekraczającej 50°C pozwala wrażliwym na ciepło NNKT zachować swoje naturalne struktury i właściwości biologiczne.
  • Nierafinowany, czyli nieoczyszczony, surowy. Proces rafinacji niszczy właściwości lecznicze oleju czego wynikiem jest czysty chemicznie tłuszcz. Natomiast olej nierafinowany zawiera wszystkie dobroczynne substancje aktywne pochodzące z wytłaczanego ziarna, które jest żywym organizmem skupiającym w sobie szerokie spektrum związków niezbędnych do powstania i rozwoju nowej rośliny, w tym naturalne substancje konserwujące i antyseptyczne. Tłuszcze jako doskonałe rozpuszczalniki przejmują te składniki w procesie tłoczenia na zimno i otrzymywany olej charakteryzuje się właściwościami naturalnego antybiotyku.

Komentarze

» Zamów olej lniany wysokolinolenowy » Stosuj » Zdrowiej »

Najpopularniejsze artykuły »

Polub mnie

Obserwuj mnie